Podle výsledků Kontinuálního průzkumu, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) realizuje společnost Mediaresearch, má již 10 % TV domácností alespoň jeden televizor s plazmovou obrazovkou a více než pětina vlastní televizor s Full HD rozlišením. Více než 4 % televizních domácností vlastní televizor, který podporuje připojení k internetu.

Digitalizace mnohé z domácností přiměla k nákupu nového televizního zařízení. Bezmála 28 % televizních domácností vlastní více než jeden televizor. Necelých 40 % TV domácností je vybaveno televizí s LCD obrazovkou, 10,4 % s obrazovkou plazmovou a 3,5 % obrazovkou LED. Alespoň jednu televizi s klasickou, skleněnou CRT obrazovkou vlastní necelých 60 % TV domácností. Více než polovina (53,2 %) domácností uvádí, že vlastní televizor se širokoúhlou obrazovkou (16:9). Standardní poměr stran 4:3 zmínilo 56,6 % domácností.

reklama
reklama

Full HD rozlišení na alespoň jednom ze svých televizorů deklaruje 22,4 % televizních domácností, HD ready nebo HDTV ready 16,5 % a standardní rozlišení obrazu v průzkumu zmínilo 64,8 % televizních domácností. Televizi s podporou připojení k internetu uvedlo 4,2 % dotázaných.

Graf TV Mediaresearch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Televizní pořady v online archivech televizních stanic sleduje v ČR 13 % lidí

Možnost sledovat televizní vysílání máme nejenom na obrazovkách televizorů. 13,1 % respondentů starších 4 let odpovědělo, že alespoň jedenkrát týdně sleduje televizní pořady v archivech televizních stanic, živé vysílání přes internet deklarovalo 5,5 % dotázaných. Televizní vysílání na mobilním telefonu si jednou do týdne pustí 0,4 % Čechů.

Graf TV Mediaresearch1

O výzkumu: Kontinuální výzkum je průběžný monitoring podrobné struktury české televizní populace, jejího chování, televizní vybavenosti a změny v oblasti příjmu televizního vysílání.

reklama