Podle výzkumu Media Projekt lidé na chytrých telefonech a tabletech nejčastěji využívají klasické internetové zpravodajství. Jeho sledování uvádí respondenti výzkumu jako nejčastější aktivitu při čtení na elektronických zařízeních - hned 75 % dotazovaných.

 

Tabletů je ale stále málo

Podle výsledků Mediaprojektu má tablet 2,6% obyvatel.  A kolik lidí si plánuje tablet v budoucnu pořídit? Podle výzkumu o koupi uvažuje 4,8% obyvatel. vypadá to, že penetrace iPady v ČR zatím rozhodně není masovou záležitostí. "I kdyby byl celkový počet tabletů ve společnosti 100 až 200 tisíc, tak pořád je to strašně malý trh. Při cílení reklamy na specifické cílové skupiny (např. při promování luxusnějšího zboží) to může být velice zajímavé, z obecného hlediska ale zatím nikoliv," sdělil Jan Poštulka, vedoucí mediálních inovací v Omnicom Media Group.

reklama
reklama

 

Lidé tráví podle Poštulky více času v prohlížečích, které jsou pro něj srozumitelnější

"Většina lidí na iPadech přistupuje k internetovému obsahu jako na PC, tedy přes prohlížeč," sdělil Poštulka, vedoucí mediálních inovací v Omnicom Media Group. "Lidé mnohem více času tráví v prohlížečích, je to pro ně srozumitelnější a lehčí než instalování aplikací. Jednoduchost pro uživatele je dnes mantrou, a když si uvědomíme, kolik uživatelů internetu ještě stále píše internetové adresy do pole vyhledávání, je jasné, že „svět aplikací“ nebude např. pro starší ročníky srozumitelný," sdělil Poštulka v rozhovoru pro aktuální vydání M&M.

reklama