Na tuzemském internetu začaly fungovat první takzvané cashback portály, které registrovaným zákazníkům vracejí až několik procent z částky utracené v internetových obchodech. Po slevových serverech, které v Česku od loňského jara zažívají boom, se tak nyní internetoví obchodníci pokoušejí nalákat zákazníky na další variantu slev. Cashback portály jsou populární ve Velké Británii či Spojených státech.

Novou službu v ČR nabízejí například portály VratnéPeníze.cz, Ecashback.cz nebo Levnejsinakup.cz. Martin Papoušek ze serveru VratnéPeníze.cz sdělil, že na tomto webu lidé mohou získat provize od více než 160 českých internetových obchodů a slevových portálů. Portál funguje několik měsíců a za tu dobu vykázal obrat 1,5 milionu korun a uživatelům vrátil na účty přes 70 000 korun. Velkou část obratu tvoří provize za slevové pobyty, drobnou elektroniku, sportovní a chovatelské potřeby.

reklama
reklama

Část peněz z utracené částky mohou lidé dostat zpět například při nákupech na slevových portálech jako Slevomat.cz (zpět čtyři procenta), Slevopolis.cz (8,5 procenta), Mydeals.cz (čtyři procenta) nebo Nakupvakci.cz (2,5 procenta). Populární jsou podle Papouška také běžné internetové obchody. Například u společností Mall.cz a Kasa.cz se vrácená provize pohybuje od půl procenta do tří procent. V případě internetového obchodu Parfums.cz provize činí tři až šest procent.

Podmínkou pro získání provize je registrace na některém z českých cashback portálů, prostřednictvím jejichž odkazů pak lidé navštíví internetový obchod. Po zaplacení kupní ceny internetový obchod vyplatí provizi cashback serveru, který zpravidla její polovinu vrátí zpět zákazníkovi.

Tento nový způsob nakupování je populární v zahraničí. Například britský cashback portál Quidco.com, který umožňuje získávat provize ve zhruba 3000 internetových obchodech, využívá přes 1,5 milionu lidí. Ještě více lidí podle Papouška nakupuje prostřednictvím podobných serverů v USA, kde fungují portály Fatwallet.com, Yub.com či Ebates.com.

reklama