Česká tenistka Petra Kvitová může po vítězství na Turnaji mistryň v Istanbulu počítat s výrazně vyššími příjmy z reklamních aktivit. Kvitová je po svém druhém velkém triumfu v sezoně po Wimbledonu světovou dvojkou a její hodnota na reklamním trhu se díky tomu podle odborníků zněkolikanásobila.

"Petra Kvitová po letním zakolísání dobyla jednu z příček, kterou se vstupuje do nejvyšší reklamní a marketingové ligy. Nyní druhá hráčka světového žebříčku si může ke své hodnotě připsat směle další nulu," řekl prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec.

reklama
reklama

Podle manažera tenistky Miroslava Černoška vítězství v turnaji Masters marketingovou hodnotu Kvitové zvýší, a to minimálně na finančních bonusech, které dostává od svých sponzorů. Nedávné vítězství ve Wimbledonu a nedělní vítězství na Turnaji mistryň jí v kombinaci s postavením světové dvojky navýší finanční odměny od nich několikanásobně.

"Hodnota reklamních smluv rozhodně půjde nahoru, jelikož Petra Kvitová se dostala na absolutní špičku. V tenise se přitom točí stále více peněz," komentoval úspěchy české tenistky pedagog Vysoké školy ekonomické Jiří Mikeš. Kvitová podle něj nyní může pomýšlet na to, že získá sponzory z řad světových značek. "Myslím, že na ni už místní sponzoři mít možná ani nebudou. Je to světová hvězda," podotkl.

Brabec upozornil na to, že úspěch Kvitové na reklamním trhu bude přímo úměrný schopnostem jejích manažerů. "Je nutné, aby měla okolo sebe schopný produkční tým, který bude umět vytěžit z její stoupající hvězdy marketingové maximum nejen v evropských luzích a hájích, ale nyní definitivně i světově," podotkl Brabec.

Mezi výhody Kvitové podle Černoška patří to, že má neokoukanou, sympatickou tvář a věnuje se tenisu, kde je během sezony více sportovních vrcholů, takže i více příležitostí vyniknout. Nevýhodou naopak je, že pochází z České republiky, což je poměrně malý trh a firmy zde nemají jejím prostřednictvím takovou možnost zvýšit prodej jako například v Americe či Rusku. "Rozhodně někdy těžko dosáhne na smlouvy, které má například Šarapovová," míní Černošek s poukazem na velikost ruského trhu.

Kvitová má nyní podepsané smlouvy se společnostmi Nike, Wilson, výrobcem hodinek Ulysse Nardin nebo oděvní společností Steilmann. Do finále spějí jednání s dalšími reklamními partnery. Které firmy to jsou, nechtěl Černošek sdělit.

reklama