Na internetu už nakupovalo 95 procent Čechů, kteří mají internetové připojení. Téměř polovina z nich utratila do 10 000 korun za rok. Vyplývá to z dubnového průzkumu společnosti Mediaresearch, který provedla pro Asociaci pro elektronickou komerci.
Polovina lidí nakupuje na internetu alespoň jednou za čtvrt roku, pět procent pak nejméně jednou za týden. Pětina lidí v elektronických obchodech utratila přes 20.000 korun, naopak více než třetina vydala za nákupy touto formou do 5000 Kč.
Lidé na internetu nejvíce utráceli především za stolní nebo přenosné počítače a počítačový hardware, které tvořily 45 procent nákupů. Přibližně třetina lidí v posledním roce nakoupila oblečení či boty, mobilní telefony a jejich příslušenství, domácí spotřebiče a knihy.
Některé produktové kategorie se již stávají doménou eshopů. Jde zejména o počítače, hardware, software a elektroniku všeobecně. Postupně roste i kategorie oblečení, sportovního vybavení nebo hraček.
"Další nárůst v oblasti internetového nakupování lze do budoucna očekávat v oblasti elektronického zajišťování vstupenek na kulturní či sportovní akce a zařizování dovolených a vůbec záležitostí spojených s cestováním," uvedl Jan Mazal z Mediaresearch.
Okolo 99 procent nakupujících je na základě svých osobních zkušeností z posledního roku s nakupováním převážně spokojena. Přes tři čtvrtiny uživatelů však při nakupování vnímá ohrožení možnými riziky. Největší obavy mají lidé z finančních podvodů, podvodů týkajících se kvality produktů a reklamačních podmínek. Před riziky nákupu po síti nedávno varovala Česká obchodní inspekce.

reklama
reklama
reklama