Francouzská společnost Decathlon, která provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě a chce expandovat do Česka, na tuzemském trhu plánuje postavit první tři prodejny, přičemž posledně oznámená má vyrůst v Mostě. Decathlon letos na podzim otevře první prodejnu v Liberci a další připravuje v Brně. ČTK dnes informaci získala z databáze posuzování vlivu staveb na životní prostředí EIA.
Decathlon hodlá obchod postavit v komerční zóně na okraji Mostu. Jeho prodejní plocha má v první fázi činit 2536 metrů čtverečních a po dokončení druhé části se zvýší na 3755 metrů čtverečních. Součástí plánovaného areálu je také multifunkční hřiště o rozloze 400 metrů čtverečních a venkovní expozice. Mostecká prodejna Decathlon má zaměstnat zhruba 40 lidí.
Decathlon už zprovoznil české internetové stránky, na kterých tvrdí, že liberecká prodejna bude největším sportovním obchodem v Česku. Decathlon v Liberci zabere bezmála 24.000 metrů čtverečních, z toho na prodejní plochu připadne 3700 metrů čtverečních. Podobnou rozlohu má zatím největší tuzemská prodejna se sportovním zbožím Intersport v centru Prahy. Liberecký Decathlon bude mít v nabídce zboží pro 60 sportů.
Po své první připravované velkoprodejně v Liberci nedávno společnost Decathlon podepsala s developerskou firmou CTP Invest smlouvu na výstavbu svého dalšího centra, které má fungovat v Brně-Modřicích.
Řetězec Decathlon, který má v nabídce vlastní značky sportovního zboží i klasické značkové výrobky, bude v Česku velkou konkurencí pro současné obchodníky se sportovním zbožím. Firma se vyznačuje nejen agresivní cenovou politikou, ale zákazníkům nabízí jako součást svých prodejních areálů sportoviště. První prodejna Decathlon byla otevřena v roce 1976 a nyní francouzský řetězec působí ve více než 15 zemích světa.
Expandovat chtějí i některé sportovní řetězce, které už v Česku působí. Například společnost Hervis Sport a móda, která má nyní na tuzemském trhu 24 sportovních prodejen, hodlá jejich počet v příštích pěti letech zvýšit na 30 až 40. Tempo expanze ale bude kvůli dopadům globální ekonomické krize nižší, než firma původně předpokládala.
Na tuzemském trhu ale panuje tvrdá konkurence. Největší irský prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports kvůli vysokým ztrátám zavřel v Česku všechny své obchody se sportovním zbožím, kterých na tuzemském trhu od podzimu 2007 provozoval zhruba dvě desítky. Společnost Lifestyle Sports Czech v účetním roce 2009 vykázala ztrátu více než půl miliardy korun.
Výdaje tuzemských domácností za sportovní aktivity v posledních letech rostly. Češi podle odborníků nakupují sportovní oblečení a vybavení hlavně právě ve specializovaných sportovních prodejnách, které preferuje 80 procent lidí. Prodej sportovních potřeb se v ČR proto postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen.

reklama
reklama
reklama