Internetové cestovní agentury míří z virtuální reality do skutečného světa. Nejnověji otevřel kamenné pobočky jeden z největších internetových prodejců dovolených, společnost NetTravel.cz. Informoval o tom marketingový ředitel Petr Staněk. NetTravel tak následuje lídra internetového trhu, kterým je Invia.cz.
"V kamenném prodeji vidíme velký potenciál, zejména v regionech, kde stále klienti při výběru dovolené preferují osobní kontakt," zdůvodnil tento krok Staněk. Ze statistik firmy totiž vyplývá, že zájezdy na internetu kupují především Pražané a Středočeši. Kamenné pobočky proto vznikly v pěti krajských městech.
NetTravel.cz ale není první internetovou agenturou, která se "zhmotnila". Pět vlastních poboček v Praze a krajských městech již několik let má také největší internetový prodejce, společnost Invia.cz. Dalších zhruba 35 poboček prodává produkty Invia v licenci. Podobně postupují i další, například Last.cz nebo Zájezdy.cz.
Činí tak i přesto, že podíl internetového prodeje zájezdů každým rokem roste; loni se vyšplhal na čtvrtinu z celkových 13,5 miliardy tržeb cestovních kanceláří. Prostřednictvím internetových agentur nyní prodávají všechny významné cestovní kanceláře. Letos by se podle odhadů mohly přes web prodat zájezdy za 4,7 miliardy korun.
Většina klientů však stále vyžaduje osobní kontakt s prodejcem. To je důvod, proč původně čistě internetové agentury otevírají i kamenné pobočky. Jejich výhodou oproti tradičním agenturám jsou rozsáhlé databáze zájezdů od stovek cestovních kanceláří.

reklama
reklama
reklama