Nejnovější virální spot Unileveru pro jeho kosmetickou značku Dove, na YouTube k vyhledání pod názvem Dove Onslaught (útok), sklízí u diváků kritiku. V krátkém videu se nejdříve objeví holčička školního věku a pak již útočí reklamy včetně záznamů z plastických zákroků. Dove na konci rodičům vzkazuje, aby se svou dcerkou mluvili ještě předtím, než to udělá kosmetický a módní průmysl.

Bloggeři, novináři, fotografové a další se Unileveru ptají, jak může v jedné kampani Dove brojit proti umělému a ideálnímu obrazu krásy, když ho v jiné kampani na Axe/Lynx naopak tlačí do popředí, viz dokonalé modelky v kampani Lynx Jet. "Unilever prodává zboží, ne hodnoty, a prostředky, jimiž námi manipuluje, považuji za společensky nezodpovědné," rozčílila se na začátku listopadu v listu Boston Globe novinářka Michelle Gillett.

reklama
reklama

Video Onslaught pro Dove natočila Ogilvy & Mather Toronto (WPP), kampaň pro Axe vytvořila agentura Bartle Bogle Hegarty (Publicis). Onslaught zhlédl od začátku listopadu jeden milion diváků. "Unilever je velká, globální společnost s mnoha brandy ve svém portfoliu. Reklama pro každý z nich je šitá na míru zájmům a potřebám svého publika," píše se v oficiálním vyjádření koncernu. "Že Unilever vlastní Axe i Dove, ví možná jeden ze sta. Ale právě ten jeden je pravděpodobně společensky vlivná osoba, která to poví těm dalším 99. A pak se může image Dove otřást," domnívá se Jim Nail, CEO společnosti pro monitoring značek Cymfony.

reklama