Maloobchodní síť Brněnka chce ve svém sortimentu rozšířit prodej čerstvého rychloobrátkového zboží na úkor trvanlivých potravin. Předpokládá, že to posílí její pozici na trhu, hlavně oproti zahraničním řetězcům, kde lidé nakupují právě spíš trvanlivé zboží, řekl jednatel smluvního řetězce Miloš Škrdlík. Brněnka, která má nyní 225 prodejen, postupně chce jejich počet zvyšovat. Od nového roku také rozdělí obchody podle kvality, do nejvyšší třídy zařadí asi šestinu.
Brněnka sdružuje hlavně prodejny na jižní Moravě, několik obchodů má i na Vysočině. Chce těžit hlavně z toho, že oproti velkým hráčům na trhu má více stálých zákazníků, kteří nakupují i několikrát týdně. "Do hyper a super sice jezdí na velké nákupy, ale u nás dělají menší denní nákupy," uvedl Škrdlík.
Právě proto chce řetězec klást větší důraz na pečivo, ovoce a zeleninu a mléčné výrobky, zakládá i vlastní značku biopotravin. Omezí naopak výběr takzvaného koloniálního zboží, třeba konzerv či instantních potravin.
Brněnka ročně vykáže obrat kolem dvou miliard korun, její obchody zaměstnávají přes 1000 lidí. Většinu prodejen přímo nevlastní, uděluje jim licence k používání názvu. Na českém trhu je asi osm podobných smluvních řetězců.
Menší prodejny a jejich sítě mají na trhu stále značný podíl. Přesto ho postupně ztrácejí na úkor velkých zahraničních hráčů jako Ahold, REWE nebo Tesco. Pětice největších provozovatelů hypermarketů a supermarketů v ČR by měla do roku 2010 podle odhadů společnosti Incoma Research ovládnout až polovinu trhu.
Právě proto chce Brněnka dál posilovat. Nejřidší síť má zatím na Znojemsku. "Chceme získat jakékoliv obchody, malé i velké, na vesnicích jsou ale většinou jen menší provozovny," podotkl Škrdlík. Zatím má řetězec většinu obchodů ve střední třídě, je jich přes 130. Zhruba 50 prodejen podle Škrdlíka nevyhovuje představám sítě a většinu z nich čeká úprava.

reklama
reklama
reklama