Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: chicagoideas.com
Akce

Sarvaš: Chicagský týden plný myšlenek a provokací

Štefan Sarvaš, Mars Wrigley Confectionery25. 11. 201925. 11. 2019

Chicago Ideas Week je týden, kdy se člověk může poučit hodně o politice, technologiích, marihuaně, kreativitě, managementu, jakož i o umělé inteligenci.

Jde o sérii různých přednášek, diskusí a panelů ke všem možným tématům. Následují setkání i diskuze s přednášejícími a samozřejmě jde také o nákup a podepisování jejich knížek. To všechno se odehrává v několika divadlech a sálech po celém Chicagu. Letos se tohoto fóra zúčastnilo několik set přednášejících, například politička Hillary Clinton, herečka Jessica Lange nebo hudebnice Liz Phair.

Zaskočil jsem si na diskusi, která se věnovala algoritmům umělé inteligence. Už obsazení panelu stálo za to – Dick Costolo, ex-CEO Twitteru, Julie Zhuo, Design VP Facebooku a Ramesh Srinivasan, profesor UCLA.

Zazněly zajímavé pohledy na umělou inteligenci a algoritmy. Umělá inteligence je už součástí našeho života, do budoucna bude doslova všudypřítomná a mění všechno kolem nás. Má a bude mít stále větší dopad na marketing, prodeje, komunikaci nebo inovace. 

Všichni diskutující během diskuze přiznali, že jakýkoli algoritmus je ze své podstaty předpojatý ve dvou směrech:

  • Předpojatost tvůrce: Když je samotný design výrazně ovlivněn programátorem samotným a všemi kulturními předpojatostmi, které sdílí. Velice často odráží americké nebo čínské vidění světa a  rozhodovací kritéria. 
  • Předpojatost dat: Protože data, na kterých se algoritmus učil, vždy reflektují jenom specifickou část reality, která byla předselektována tvůrci algoritmu a jeho ‘vychovateli’. Příkladem můžou být čínské algoritmy pro rozpoznávání tváře, které byly vytrénovány na čínských datech a identifikují tváře americké ženské černošské populace jako muže.

Co to znamená pro praktické použití v marketingu? Nutnost adapatce a kalibrace pro jednotlivé kultury a to, jak zpracovávají komunikaci nebo nakupují, tedy jak se u nich projevují různé předpojatosti chování.

Dalším velkým tématem byla etika algoritmů umělé inteligence. Julie Zhuo kladla důraz na to, že každý algoritmus obsahuje hodnotovou pozici, tudíž někomu prospívá a někomu škodí. Z toho důvodu je potřeba vyvíjet algoritmy v etickém kontextu, který jasně odpovídá na tři otázky:

  • Komu tento algoritmus prospívá?
  • Kdo bude tratit?
  • Jak maximalizovat pozitiva a eliminovat negativa?

Používání algoritmů bude vždy o rozhodování co je ještě etické a co ne. Je tento způsob ovlivňování nákupních rozhodnutí v rozporu s etikou nebo ne? Zajímavou provokaci sdílel Dick Costelo. Důraz na etiku může podle něj vést k tomu, že se zpomalí některé inovace, což může mít za následek, že státy nebo výrobci, pro které je etika až druhořadá, získají konkurenční výhodu.  

Z tohoto důvodu existuje oblast, která je kritická pro úspěch v budoucnu. Jde o digitální identitu. Kdokoliv vyřeší velké dilema bezpečné digitální identity, bude mít velkou konkurenční výhodu a může narušit dominanci současných velkých hráčů – Facebooku, Googlu, Twitteru. Dočasným řešením můžou být různé statusy identit na základě důvěryhodnosti po dobu jejich virtuální existence. 

Vyřešení otázky virtuální identity by mělo dalekosáhlé důsledky nejenom pro marketing, komunikaci, kontakty s úřady, nabídku služeb nebo placení na webu. Výrazně by ovlivnila náš offline život a pravděpodobně i ekonomiku celkově. Došlo by k transformaci napříč všemi sférami našeho života.    

A poslední myšlenka, která rezonovala s celým auditoriem: Umělá inteligence vytváří nové příležitosti kdekoliv ve světě, nemusíte žít v Silicon Valley.

Mohlo by vás zajímat
Sarvaš: Diferenciace vs. distinktivnost

Zavřít reklamu

Atmedia bude zastupovat stanice Eurosport 1, Discovery Channel a TLC

Starší článek

Lákadla pro turisty

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

Na přihlášky do Effie zbývají dva týdny

Řádný termín pro zaslání projektů do soutěže efektivních komunikačních projektů je 12. srpna. Mimořádný termín vyjde dráž.
1. 8. 20221. 8. 2022
Akce

Epica Awards přijímá zlevněné přihlášky do konce srpna

V soutěži, kde kreativní projekty hodnotí novináři, přibyly kategorie metaverse, sportovní reklama a agenturní marketing. Přibylo i Grand Prix za inovace.
28. 7. 202228. 7. 2022
Akce

Do Colours of Ostrava investuje Rockaway Capital

Festival Colours of Ostrava pořádaný od roku 2002 do Česka letos tradičně přivezl největší světové hudební hvězdy, desítky dalších zahraničních hudebníků,…
15. 7. 202215. 7. 2022
Akce

Křišťálová Lupa 2022 odstartovala letošní nominace

Server Lupa.cz dnes spustil nominace v 17. ročníku ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. Ta od roku 2006 každoročně hledá a oceňuje ty…
12. 7. 202212. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair
Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.