Pohádka Tři oříšky pro Popelku, odvysílaná televizí Markíza na Nový rok, se stala nejsledovanějším televizním filmem ve slovenských televizích od začátku elektronického měření sledovanosti loni v říjnu. Snímek měl sledovanost 29,3 procenta a tržní podíl 63,7 procenta, uvedla mluvčí Markízy Ivana Semjanová na základě peoplemetrového měření společnosti TNS SK.
Mluvčí dodala, že Markíza si udržela prvenství i na Silvestra s tržní podílem 35,39 procenta před prvním programem STV (20,89 procenta) a TV Joj (11,47 procenta). Za vítěze v boji o diváka na Silvestra večer mezi 19:00 a 22:00 se ale vyhlásila veřejnoprávní STV. Podle člena vedení televize Branislava Zahradníka měl první program STV v této době průměrný podíl 28,8 procenta, zatímco Markíza měla 28,7 procenta.
Lidi k obrazovkám STV nalákala hlavně soutěž o pěvecké talenty Slovensko hledá SuperStar, jejíž hlavní části se vysílaly od 20:00 do 21:45 a prvnímu programu STV vynesly průměrný podíl na trhu 33 procent a průměrnou sledovanost 17,5 procenta. Soutěž sice dříve zaznamenala lepší výsledek, na Silvestra ale diváci překonali rekord v počtu odeslaných textových zpráv, když při hlasování poslali více než 300 000 hlasů.
Ještě větší pozornost než Popelka si získaly novoroční televizní zprávy na Markíze se sledovaností 37,1 procenta a podílem 72 procenta. Více lidí přilákalo i soutěžní pořad Vilomeniny nebo seriál Komisař Rex večer 2. ledna.
Výsledky měření peoplemetry na Slovensku nezveřejňuje provozovatel průzkumu, ale jednotlivé stanice. Agentura TNS SK sice věrohodnost zveřejňovaných dat kontroluje, zástupci televizí si je ale interpretují sami, zpravidla ve prospěch vlastních pořadů.

reklama
reklama
reklama