Ceny sezonního zboží klesnou až o několik desítek procent, což zřejmě do obchodů po předvánoční špičce opět přiláká velké množství zákazníků. Obchodníci si díky velkým sezonním výprodejům uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží.
Hned v pondělí 26. prosince, tedy na druhý svátek vánoční, odstartuje další výprodej například společnost Tesco Stores ČR, která již od poloviny prosince zlevnila zimní oblečení až o 30 procent. "V pondělí zahájíme slevy další, které budou kromě textilu zahrnovat i vánoční dekorace, vánoční laskominy a hračky. Tyto slevy budou dosahovat až 50 procent," řekla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková.
O den později spustí výprodeje i konkurenční společnost Ahold Czech Republic, která v ČR provozuje síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova. "Slevy budou až 60procentní a týkat se budou hraček, sportovních potřeb, domácího textilu a elektra. Textil jsme zlevnili již tento týden v pondělí," uvedla mluvčí Aholdu Kateřina Černá.
Sezónní výprodej textilu a obuvi odstartovala před Vánocemi také společnost Carrefour, která v těchto dnech nabízí až 50procentní slevy. "Další plánujeme hned po Novém roce," poznamenala mluvčí Carrefour ČR Jana Havlčíková.
V lednu budou slevy v obchodech Tesco podle Matouškové zahrnovat i dekorace, elektrovýrobky, vybavení pro zimní sporty a kosmetické balíčky. "Slevy budou představeny v několika vlnách. S každou další vlnou bude rozšířen sortiment a procento slev bude vyšší. Slevy potrvají celý leden," uvedla Matoušková.
Předvánoční nákupní horečka v obchodech vrcholí v těchto dnech, kdy lidé nakupují dárky a především potraviny na sváteční stůl. Většina obchodů bude mít otevřeno i o Vánocích, a to na Štědrý den a na druhý svátek vánoční. "V těchto dnech budou nákupům dominovat potraviny a alkohol," uvedla Černá
Letošní novoroční výprodeje doprovázely velké problémy. Česká obchodní inspekce zjistila, že některé velkoprodejny nabízely na reklamních letácích některé zlevněné výrobky, které ve skutečnosti nebyly v prodeji. Kontrolní akci ČOI odstartovaly novoroční slevy v hypermarketech Carrefour, které na začátku ledna snížily ceny některého zboží až o 95 procent. Do prodejen tehdy zamířily tisíce zákazníků, na řadu z nich se zlevněné zboží nedostalo.
Obchodní řetězce jsou po problémech s novoročními výprodeji opatrnější při inzerování slev a mnohé z nich začaly v letácích upozorňujících na snížené ceny uvádět i údaje o množství zlevněného zboží či termínu, ve kterém budou slevy platit. Obchodníci se tak chtějí vyhnout komplikacím a kritice, kterou kvůli lednovým výprodejům sklidili od zákazníků i státních orgánů. Zpřísnit podmínky pro výprodeje má novela zákona o regulaci reklamy, kterou tento týden schválila sněmovna.

reklama
reklama
reklama